سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 4
کل بازدید : 49612
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


روغن نارگیل نوعی چربی است که برای خواص سلامتش مورد توجه قرار گرفته است.از کاهش سطح کلسترول LDL به منظور بهبود عملکرد مغز در بیماران آلزایمر، روغن نارگیل با بسیاری از مزایای سلامت همراه است.در واقع، مطالعات متعددی انجام شده است که حتی متوجه شده اند که ممکن است برای سلامت پوست نیز مفید باشد.

 


 

 

 

 

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل یک روغن بسیار اشباع است که به طور سنتی با استخراج روغن نارگیل خام یا هسته نارگیل خشک شده ساخته شده است.در دمای اتاق، جامد است، اما در مقابل حرارت می تواند نرم و یا حتی ذوب شود.6 اغلب در آشپزی استفاده می شود و یا به طور مستقیم به پوست و مو اعمال می شود.روغن نارگیل غنی از اسیدهای چرب متوسط است که یک شکل از چربی اشباع هستند. در واقع، این اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای حدود 65 درصد از ترکیب کل آن را تشکیل می دهد. 

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل شامل:

  • لوریک اسید: 49?
  • اسید مریستیک: 18?
  • اسید کاپریلیک: 8?
  • اسید پالمتیک: 8?
  • Capric acid: 7?
  • اسید اولئیک: 6?
  • اسید لینولئیک: 2?
  • اسید استایرن: 2?

اگرچه روغن نارگیل تقریبا 90 درصد چربی اشباع شده است اما مقدار کمی از چربی های مونو و پلی سدیم نیز وجود دارد. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 12 گرم چربی اشباع شده و 1 گرم چربی اشباع نشده (5) است.

خلاصه:

 روغن نارگیل در پخت و پز استفاده می شود اما همچنین می تواند به پوست و مو اعمال شود. این غنی از اسید چرب اشباع شده و چربی متوسط، به ویژه اسید لاوریک است.


اسانس های چرب متوسط زنجیره ای در روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی هستند که می توانند در برابر میکروارگانیسم های مضر محافظت کنند.

این به خصوص برای سلامت پوست اهمیت دارد، زیرا بسیاری از انواع عفونت های پوستی از جمله آکنه، سلولیت، فولیکولیت وقار لاس انگشتان، بوسیله باکتری ها یا قارچ ها ایجاد می شود.

استفاده از روغن نارگیل به طور مستقیم به پوست ممکن است باعث جلوگیری از رشد این میکروارگانیسم ها شود.

این به خاطر محتوای لوریک اسید است که تقریبا 50 درصد اسید های چرب در روغن نارگیل را تشکیل می دهد و می تواند با میکروارگانیسم های مضر مبارزه کند.

در یک مطالعه خواص ضد باکتری 30 نوع اسید چرب در 20 گونه مختلف باکتری مورد آزمایش قرار گرفت. اسید لوریک بیشتر موثر در جلوگیری از رشد باکتری ها بود.

یکی دیگر از مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که اسید لوریک می تواند Propionibacterium acnes،که یک نوع از باکتری هایی را که منجر به ایجاد آکنه التهابی می شود، از بین ببرد.

علاوه بر این، اسید اسکوربیک اسید چرب متوسطی است که در روغن نارگیل یافت می شود، اگر چه به میزان کمتر. اسید لاوریک مانند اسید اسکوریک دارای خواص ضد میکروبی قوی است.

یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که هر دو اسید لوری و اسید اسکوریک به طور موثری سوسپانسیون باکتری را کشتند .

یکی دیگر از مطالعات آزمایشگاهی اثرات ضد قارچی اسید اسکوریک را نشان داد که نشان داد که قادر به مهار رشد برخی انواع قارچ ها بود.

روغن نارگیل می تواند باعث کاهش التهاب شود

التهاب مزمن جزء اصلی بسیاری از انواع مختلف اختلالات پوستی است، از جمله پسوریازیس، درماتیت تماسی و اگزما.

جالب توجه است که روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است.

در یک مطالعه، محققان روغن نارگیل خام را به گوش های التهابی موش ها تزریق کردند. روغن نارگیل نه تنها دارای اثر ضد التهابی بود، بلکه درد را نیز از بین برد.

علاوه بر این، روغن نارگیل با بهبود وضعیت آنتی اکسیدان میتواند التهاب را کاهش دهد.

مهم این است که در نظر داشته باشید که بیشتر پژوهش های اخیر محدود به مطالعات حیوانی و لوله آزمایش است، بنابراین دشوار است بدانید که چگونه این نتایج ممکن است به انسان منتقل شود.

با این حال، بر اساس این مطالعات، روغن نارگیل توانایی بالقوه برای کاهش التهاب در هنگام مصرف یا استفاده برای پوست نشان می دهد.

روغن نارگیل ممکن است به درمان آکنه کمک کند.

در حالی که بعضی از مواد نارگیل منافذ پوست را میبندد، پژوهش ها نشان میدهد که این ممکن است در واقع به درمان آکنه کمک کند.

آکنه یک بیماری التهابی است و بسیاری از داروها برای درمان آن با هدف گیری و کاهش التهاب کار می کنند. 

علاوه بر این، خواص ضد باکتری اسیدهای چرب میان زنجیره ای در روغن نارگیل همچنین می تواند به کاهش آکنه کمک کند.

مطالعات متعدد نشان داده است که اسید لوریک، که تقریبا نیمی از اسید های چرب در روغن نارگیل را تشکیل می دهد، مشخص شده است که کرم سلول های باکتری مرتبط با آکنه را از بین می برد. 

با توجه به اسید لاوریک،اسید اسکور دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. 

برای به دست آوردن بهترین نتایج، روغن نارگیل باید به طور مستقیم به پوست در مناطقی که آکنه یافت می شود اعمال شود.

روغن نارگیل می تواند پوست خشک را مرطوب کند.

علاوه بر اثرات آن بر آکنه و التهاب، استفاده از روغن نارگیل به پوست شما نیز می تواند آن را هیدراته کند.

یک مطالعه در بیماران مبتلا به پوست ملایم تا متوسط، اثرات روغن نارگیل را به روغن معدنی، یک نوع روغن نفتی که اغلب برای درمان پوست خشک استفاده می شود، مقایسه می کند.

مطالعه دو هفته ای نشان داد که روغن نارگیل به طور قابل توجهی باعث افزایش هیدراتاسیون پوست شده و به همان اندازه به عنوان روغن معدنی موثر است.

همچنین نشان داده شده است که به درمان اگزما، یک بیماری پوستی که مشخصه های پوست پولکی و خارش دار  دارد، کمک می کند.

مطالعه ای پیرامون اثرات روغن زیتون و روغن نارگیل در 52 فرد بزرگسال مبتلا به اگزما نشان داد که استفاده از روغن نارگیل باعث کاهش خشکی و همچنین کمک به درمان اگزما شد .

روغن نارگیل می تواند با بهبود زخم کمک کند.

مطالعات متعدد نشان داده است که روغن نارگیل نیز ممکن است به بهبود زخم کمک کند.

یک مطالعه حیوانی در مورد نحوه استفاده از روغن نارگیل برای بهبود زخم در موش صحرایی انجام شد.

این یافته نشان داد که درمان زخم با روغن نارگیل خام موجب بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی و افزایش میزان کلاژن میشود،که پروتئینی مهم برای درمان زخم است.

مطالعه دیگری از حیوانات نشان داد که روغن نارگیل همراه با آنتی بیوتیک اعمال شده به پوست در بهبودی زخم های سوختگی موثر است.

علاوه بر بهبود زخم، خواص ضد میکروبی آن نیز از عفونت جلوگیری می کند، یکی از عوامل خطر اصلی که می تواند فرآیند بهبود را پیچیده کند.

چه کسانی نباید از روغن نارگیل استفاده کند؟

در حالی که تحقیقات نشان می دهد روغن نارگیل می تواند به سلامت پوست لطمه بزند، استفاده از آن برای پوست ممکن است برای همه ایده آل نباشد.

به عنوان مثال، افرادی که دارای پوست روغنی هستند، می توانند از انجام این کار اجتناب کنند، زیرا ممکن است منافذ را مسدود کند و باعث ایجاد جوش سرسیاه شود.

علاوه بر این، اگر شما دارای پوست حساس هستید، از یک مقدار کم استفاده کنید یا آن را فقط به قسمت کوچکی از پوست بمالید تا مطمئن شوید که باعث ایجاد تحریک یا مسدود شدن منافذ پوستی نشود.

با این حال، خوردن و پخت و پز با روغن نارگیل به طور کلی برای اکثر مردم مشکل نیست.

در این صورت، اگر پوست شما چرب یا بسیار حساس باشد، به جای استفاده از روغنهای نارگیل به رژیم غذایی خود، از مزایای آن استفاده کنید.

خط آخر

اگر چه مزایای سلامت خوردن روغن نارگیل به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است، تحقیقات بر روی اثرات آن بر روی پوست عمدتا به مطالعات حیوانی یا آزمایشگاهی محدود می شود.

با این حال، روغن نارگیل ممکن است با برخی از مزایای بالقوه پوست همراه باشد، از جمله کاهش التهاب، حفظ رطوبت پوست و کمک به زخم های پوستی.

اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی هستند که می توانند به درمان آکنه کمک کنند و پوست را از باکتری های مضر محافظت می کند.

اگر پوست چرب و یا بسیار حساس دارید، مطمئن شوید که به آرامی شروع به ارزیابی پوست خود کنید، و اگر دچار مشکلی شدید، با متخصص پوست تماس بگیرید.

 

منبع: طب فارسی

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ